Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2017

Όμορφη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση από τις Κατηχητικές Συνάξεις της Ιεράπετρας


Με την ευλογία και παρουσία του Σεβ. Μητροπολίτου Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κυρίλλου πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 22 Δεκεμβρίου η καθιερωμένη Χριστουγεννιάτικη εορτή των Κατηχητικών Συνάξεων των Ενοριών της ευρύτερης περιοχής Ιεράπετρας. Τα παιδιά δέκα Ενοριακών Παιδικών και Νεανικών Συνάξεων μετέφεραν στο κοινό με το δικός τους αθώο και αυθόρμητο τρόπο το πνεύμα των επερχομένων αγίων ημερών, με κορυφαία τη «Μητρόπολη των εορτών», τα Χριστούγεννα. Οι χαρούμενες παιδικές μελωδικές φωνές της χορωδίας, γέμισαν την κατάμεστη δημοτική αίθουσα εκδηλώσεων «Μελίνα Μερκούρη» Ιεράπετρας, και μαζί με τα θεατρικά δρώμενα, την απαγγελία ποιημάτων και τους παραδοσιακούς χορούς από τα τους μικρούς μαθητές δημιούργησαν μια ιδιαίτερα χαρούμενη ατμόσφαιρα.



Ειδικότερα, με την καθοδήγηση των Ιερέων και των Κατηχητών, περισσότερα από εκατόν είκοσι παιδιά των Κατηχητικών Συνάξεων των Ενοριών της περιοχής Ιεράπετρας κατάφεραν να μεταφέρουν τα μηνύματα των Χριστουγέννων και να ταξιδέψουν το κοινό στα γεγονότα των ημερών του αγίου Δωδεκαημέρου μέσα από ένα επίκαιρο Θεατρικό έργο και με την απόδοση ύμνων των Χριστουγέννων και παραδοσιακών καλάντων από διάφορες περιοχές της πατρίδος μας από την κοινή Χορωδία των Κατηχητικών Σχολείων, με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων. Παρουσιάσθηκε μια σύγχρονη και επικαιροποιημένη διασκευή του γνωστού παραμυθιού του Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», που περνούσε το διαφανές μήνυμα ότι μέσα στην παγερή μοναξία και πολλές φορές απόγνωση που βιώνει ο σύγχρονος νεοέλληληνας την περίοδο της πολυποίκιλης κρίσης υπάρχει ο Χριστός που όταν γεννηθεί στις καρδιές μας μπορεί να φέρει σημαντικές ανατροπές και να νοηματοδοτήσει τις ζωές μας. Ακόμα μικροί μαθητές με κρητικές παραδοσιακές ενδυμασίες χόρεψαν κρητικούς χορούς.



Στο τέλος ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος έκλεισε την εκδήλωση με τον εγκάρδιο χαιρετισμό του και τόνισε τη σημασία αυτών των εκδηλώσεων για τα ίδια τα παιδιά που πρωτοστατούν και συμμετέχουν, βοηθώντας και τους μεγαλύτερους να βιώσουν το πνεύμα της μεγάλης εορτής της κατά σάρκα Γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Όπως χαρακτηριστικά είπε, ''ο στίχος του γνωστού στιχουργού Λ. Παπαδόπουλου: «υπερασπίσου τό παιδί γιατί αν γλυτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα», αποδεικνύεται ακόμη μία φορά απόψε ακούγοντας και παρακολουθώντας τα παιδιά μας. Και αφού υπάρχουν παιδιά μέσα στην απέλπιδα εποχή μας, υπάρχει και ελπίδα, αφού αυτά είναι η ελπίδα. Ας τα βοηθήσομε να διατηρήσουν την παιδικότητα και την αθωότητά τους πάντοτε, μια και στις αγαθές καρδιές τους υπάρχει ο Χριστός, και ας προσπαθήσομε και εμείς οι μεγαλύτεροι να μην εμποδίζουμε τον Χριστό να γεννιέται στις καρδιές τους, αλλά να δημιουργήσομε προϋποθέσεις να γεννηθεί μέσα μας".


Ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τους Ιερείς, τους Κατηχητές και τις Κατηχήτριες και τους γονείς που εμπιστεύονται τα παιδιά τους στην Εκκλησία, επισημαίνοντας την αξία της σωστής καθοδήγησης της νεότητας. Επίσης, ευχαρίστησε τον Δήμο Ιεράπετρας και την ΚΟΙΝΩ.ΠΟΛΙΤΙ.Α. για την παραχώρηση της αίθουσας, τον γνωστό καλλιτέχνη κ. Βαγγέλη Βαρδάκη (βιολί) και κ. Ιωάννη Βρακουράκη (νταούλι), που με τα μουσικά τους όργανα συνόδευσαν τα κάλαντα και τα τραγούδια των μαθητών των Κατηχητικών Σχολείων, καθώς και τη χοροδιδάσκαλο κ. Σοφία Μανδουράρη και όλους τους συντελεστές της όμορφης αυτής εκδήλωσης.



Τέλος, ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Κύριλλος διένειμε ως ενθύμια το παιδικό βιβλίο «Συναξάρι Αγάπης» σε όλους τους μαθητές και στις μαθήτριες των Κατηχητικών Συνάξεων και ευχήθηκε σε όλους ξεχωριστά καλά Χριστούγεννα.



Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Ιερός Κλήρος της περιοχής, oι Αντιδήμαρχοι Ιεράπετρας κ. Αργύρης Πανταζής και κ. Χρύσα Χατζημαρκάκη, ο Πρόεδρος της ΚΟΙΝΩ.ΠΟΛΙΤΙ.Α. κ. Εμμαν. Γεωργαλάκης και άλλοι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Ιεράπετρας, η πολιτευτής και Καλλιτεχνική Δ/ντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ιεράπετρας κ. Ελ. Βλάσση, ο Δ/ντής του 1ου Γυμνασίου κ. Θεόδ. Μανουσάκης, ο Δ/ντης του Δημ. Σχολείου Κεντρίου κ. Μιχ. Ψαρουδάκης και άλλοι εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και συλλόγων, οι γονείς των παιδιών και άλλοι. 



www.imis.gr

















ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ ΤOIΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ † ΚΥΡΙΛΛΟΣ


ΕΛΕῼ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΙ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ
Τῼ ΙΕΡῼ ΚΛΗΡῼ ΚΑΙ Τῼ ΘΕΟΦΡΟΥΡΗΤῼ ΛΑῼ
ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΙΕΡΑΠΥΤΝΗΣ ΚΑΙ ΣΗΤΕΙΑΣ
ΧΑΡΙΝ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΝ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝ ΒΗΘΛΕΕΜ
ΤΕΧΘΕΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ



«Τα σύμπαντα σήμερον, χαράς πληρούνται.
Χριστός ετέχθη εκ της Παρθένου» (Τροπάριο της εορτής).

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί και συλλειτουργοί,
τέκνα φωτόμορφα της Εκκλησίας,
Μέσα σε ατμόσφαιρα χαράς, αγαλλιάσεως και πνευματικής ευφροσύνης, πανηγυρίζει σήμερα η Εκκλησία μας και σύμπασα η κτίση το κοσμοσωτήριο γεγονός της κατά σάρκα Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Ο άναρχος Θεός φανερώνεται «εν σαρκί» (Α Τιμ. 3, 16) και εισέρχεται μέσα στην ιστορία του κόσμου τούτου με το πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Ο Υιός και Λόγος του Θεού γίνεται υιός του ανθρώπου, υιός της Παρθένου, για να φανερωθεί το μεγαλείο της αγάπης και της φιλανθρωπίας του Θεού. Προσλαμβάνει ολόκληρη την ανθρώπινη φύση για να τη θεραπεύσει. Λαμβάνει «μορφήν δούλου» (Φιλ. 2, 7) για να ελευθερώσει τον άνθρωπο από τα πάθη και τον ζυγό της αμαρτίας, και να τον υψώσει σε παιδί και κληρονόμο του Θεού.
Με τη σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού επήλθε ειρήνευση, συμφιλίωση και καταλλαγή του επαναστατημένου ανθρώπου προς τον Θεό. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος πολύ εύγλωττα μας μεταφέρει το μήνυμα της εορτής της Γεννήσεως, την οποία ονομάζει Μητρόπολη των εορτών: «Και να, έρχεται ο Θεός και φορά την ανθρώπινη σάρκα, μπαίνει δηλαδή μέσα στον ποταμό της ιστορίας και γίνεται άνθρωπος που πεινά, που διψά, που κρυώνει για να καταργήσει από μέσα μας το βάρος της ενοχής και να μας συμφιλιώσει πάλι με τον ουρανό. Τώρα πια οι άνθρωποι δεν θα πεθαίνουν, θα κοιμούνται ξαναγυρνώντας στο χώμα από όπου βγήκαν, για να αναστηθούν μια μέρα και να χαρούν τη χαρά της αθανασίας».
Όμως η ενανθρώπηση του Θεού είναι σκάνδαλο και μωρία για την ανθρώπινη σοφία και λογική, που απορεί, πως ο «ασώματος ων τη φύσει και Λόγος υπάρχων, εν ανθρωπίνω σώματι ημίν πεφανέρωται»; (Μέγας Αθανάσιος, Λόγος περί Ενανθρωπήσεως, Β 10). Πως είναι δυνατόν ο Θεός να φθάσει σε τέτοιο όριο κενώσεως, ώστε να πεθάνει πάνω στον Σταυρό ως Θεάνθρωπος, όταν οι «θεοί» που ο άνθρωπος γνώριζε μέχρι τότε, δεν θυσιάζονταν για τον άνθρωπο αλλά θυσίαζαν τους ανθρώπους γι’ αυτούς;
Ο ιερός υμνωδός χαρακτηρίζει το μυστήριο της συγκαταβάσεως του Θεού προς τον άνθρωπο «Μυστήριον ξένον και παράδοξον» και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφωνεί: «Ο Ων γίνεται και ο άκτιστος κτίζεται και ο αχώρητος χωρείται... Και ο πλουτίζων πτωχεύει, ιν’ εγώ πλουτήσω την αυτού θεότητα· μεταλαμβάνει της εμής σαρκός, ίνα και την εικόνα σώση και την σάρκα αθανατίση» (Λόγος ΛΗ´, Εις τα Θεοφάνεια, 13).
Στο ένα και αδιαίρετο πρόσωπο του Θεανθρώπου Χριστού ο Θεός έγινε «κατά πάντα όμοιος ημίν, χωρίς αμαρτίας», παραμένοντας ταυτόχρονα τέλειος και αναλλοίωτος Θεός, γεγονός που εγγυάται τη σωτηρία και την κατά χάριν θέωση του ανθρώπου. Όπως ψάλλουμε στην α΄ Ωδή των Ιαμβικών καταβασιών της εορτής, «Εκών δε τεχθείς εκ Κόρης, τρίβον βατήν, Πόλου τίθησιν ημίν, ον κατ’ ουσίαν, Ίσόν τε Πατρί, και βροτοίς δοξάζομεν». Δηλαδή, Αυτός που γεννήθηκε με τη θέλησή Του από Κόρη Παρθένο άνοιξε ευκολοδιάβατο τον δρόμο προς τον ουρανό. Τούτον δοξάζομε, που είναι κατά τη θεία του φύση ομοούσιος με τον Θεό Πατέρα και κατά την ανθρώπινη φύση του ομοούσιος με μας τους θνητούς.
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Ζούμε σε μια εποχή που, δυστυχώς, ο άνθρωπος έχει θεοποιήσει το «εγώ» και το προσωπικό του συμφέρον. Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν χαίρεται και δεν αναπαύεται με τίποτα, γιατί δεν ειρηνεύει ούτε ελπίζει στη βοήθεια του ενανθρωπήσαντος Θεού. Γι’ αυτό με πίστη, απλότητα, ταπείνωση και μετάνοια ας παρακαλέσουμε το Θείο Βρέφος, που είναι ο «Μεγάλης Βουλής άγγελος,… ο άρχων της Ειρήνης και ο πατήρ του μέλλοντος αιώνος» (Ησ. 9,6), να δώσει απαντήσεις στα καθημερινά αδιέξοδά μας και να μας χαρίζει την ελπίδα της σωτηρίας μας.
Εύχομαι εγκάρδια ο νοητός «ήλιος της δικαιοσύνης», ο τεχθείς Κύριος, να λάμψει μέσα στις ψυχές όλων μας, ώστε το φως της γνώσεως που ανέτειλε μέσα στο σπήλαιο της Βηθλεέμ να καταυγάσει και να φωτίσει τις καρδιές μας με τη χαρά, την ειρήνη, την αγάπη και την ευλογία του δι’ ημάς νηπιάσαντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Αμήν.
Αδελφοί, Χριστός Ετέχθη!
Αληθώς Ετέχθη!
Χριστούγεννα 2017

† Ο Ιεραπύτνης και Σητείας ΚΥΡΙΛΛΟΣ
Διάπυρος προς τον Ενανθρωπήσαντα Σωτήρα ευχέτης πάντων υμών



ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ



+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ
ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ,
ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΧΑΡΙΝ, ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΝ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝ ΒΗΘΛΕΕΜ ΓΕΝΝΗΘΕΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
* * *

Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοὶ καὶ πεφιλημένα τέκνα,

Χάριτι Θεοῦ ἠξιώθημεν νὰ φθάσωμεν καὶ πάλιν εἰς τὴν μεγάλην ἑορτὴν τῆς κατὰ σάρκα Γεννήσεως τοῦ Θείου Λόγου, τοῦ ἐλθόντος εἰς τὸν κόσμον διὰ νὰ μᾶς χαρίσῃ τὸ «εὖ εἶναι»1, τὴν ἀπαλλαγὴν ἀπὸ τὴν ἁμαρτίαν, ἀπὸ τὴν δουλείαν εἰς τὰ ἔργα τοῦ νόμου καὶ ἀπὸ τὸν θάνατον, νὰ μᾶς δωρήσῃ δὲ τὴν κατ᾿ ἀλήθειαν ζωὴν καὶ τὴν χαρὰν τὴν μεγάλην, ἣν «οὐδεὶς αἴρει ἀφ᾿ ἡμῶν»2.
Ὑποδεχόμεθα τὸν «παντέλειον Θεόν»3, τὸν ὁποῖον «ἀγάπη κεκόμικεν εἰς τὴν γῆν»4, ὁ ὁποῖος καθίσταται ἡμῖν «καὶ ἡμῶν αὐτῶν συγγενέστερος»5. Ὁ κενωθεὶς Θεὸς Λόγος συγκαταβαίνει εἰς τὸ πλανηθὲν πλάσμα αὐτοῦ «συγκατάβασιν ἄφραστόν τε καὶ ἀκατάληπτον»6. Ὁ «ἀχώρητος παντὶ» χωρεῖται ἐν τῇ γαστρὶ τῆς Παρθένου, ὁ μέγας ὑπάρχει ἐν σμικροῖς. Τὸ μέγα τοῦτο κεφάλαιον τῆς πίστεώς μας, τὸ πῶς ὁ ὑπερούσιος Θεὸς «ὑπὲρ ἄνθρωπον γέγονεν ἄνθρωπος»7, παραμένει «ἀνέκφαντον» μυστήριον. «Τὸ μέγα τῆς θείας Ἐνανθρωπήσεως μυστήριον, ἀεὶ μένει μυστήριον»8.
Αὐτὸ τὸ ξένον καὶ παράδοξον γεγονὸς «τὸ ἀποκεκρυμμένον ἀπὸ τῶν αἰώνων καὶ ἀπὸ τῶν γενεῶν»9, εἶναι τὸ θεμέλιον τῆς κατὰ χάριν θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου. «Οὐκ ἔστιν ἐν ἄλλῳ οὐδενὶ ἡ σωτηρία∙ οὐδὲ γὰρ ὄνομά ἐστιν ἕτερον ὑπὸ τὸν οὐρανὸν τὸ δεδομένον ἐν ἀνθρώποις ἐν ᾧ δεῖ σωθῆναι ἡμᾶς»10.
Αὐτὴ εἶναι ἡ ὑψίστη σωτηριώδης ἀλήθεια διὰ τὸν ἄνθρωπον. Ἀνήκομεν εἰς τὸν Χριστόν. Τὰ πάντα εἶναι ἡνωμένα ἐν Χριστῷ. Ἐν Χριστῷ ἀναπλάθεται ἡ φθαρεῖσα φύσις μας, ἀποκαθίσταται τὸ κατ᾿ εἰκόνα καὶ ἀνοίγεται εἰς πάντας τοὺς ἀνθρώπους ἡ ὁδὸς τοῦ καθ᾿ ὁμοίωσιν. Διὰ τῆς προσλήψεως ὑπὸ τοῦ Θείου Λόγου τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως, διὰ τοῦ κοινοῦ θείου προορισμοῦ καὶ τῆς κοινῆς σωτηρίας θεμελιοῦται ἡ ἑνότης τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Δὲν σώζεται ὅμως μόνον ἡ ἀνθρωπότης, ἀλλὰ σύμπασα ἡ κτῖσις. Ὡς ἡ πτῶσις τῶν πρωτοπλάστων συμπαρασύρει ὅλην τὴν πλᾶσιν, οὕτω καὶ ἡ Ἐνανθρώπησις τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ ἀφορᾷ εἰς ὁλόκληρον τὴν δημιουργίαν. «Ἐλευθέρα μὲν ἡ κτῖσις γνωρίζεται, υἱοὶ δὲ φωτὸς οἱ πρὶν ἐσκοτισμένοι»11. Ὁ Μέγας Βασίλειος μᾶς καλεῖ νὰ ἑορτάσωμεν τὴν ἁγίαν τοῦ Χριστοῦ Γέννησιν ὡς τὴν «κοινὴν ἑορτὴν πάσης τῆς κτίσεως», ὡς « τὰ σωτήρια τοῦ κόσμου, τήν γενέθλιον ἡμέραν τῆς ἀνθρωπότητος»12.
Τὸ «Χριστὸς γεννᾶται» ἀκούεται, δυστυχῶς, καὶ πάλιν εἰς ἕνα κόσμον πλήρη βιαιοτήτων, ἐπικινδύνων ἀνταγωνισμῶν, κοινωνικῆς ἀνισότητος καὶ καταπατήσεως τῶν θεμελιωδῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων. Τὸ 2018 συμπληροῦνται ἑβδομήκοντα ἔτη ἀπὸ τὴν Οἰκουμενικὴν Διακήρυξιν τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ὁποία, μετὰ ἀπὸ τὰς φοβερὰς ἐμπειρίας καὶ καταστροφὰς τοῦ Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ἀνέδειξε τὰ κοινὰ ὑψηλὰ ἰδανικά, τὰ ὁποῖα ὀφείλουν νὰ σέβωνται ἀπαρεγκλίτως ὅλοι οἱ λαοὶ καὶ τὰ κράτη. Ὅμως, ἡ ἀθέτησις τῆς Διακηρύξεως αὐτῆς συνεχίζεται, ποικίλαι δὲ καταχρήσεις καὶ σκόπιμοι παρερμηνεῖαι τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου ὑποσκάπτουν τὸν σεβασμὸν καὶ τὴν πραγμάτωσίν των. Συνεχίζομεν νὰ μὴ διδασκώμεθα ἀπὸ τὴν ἱστορίαν ἢ νὰ μὴ θέλωμεν νὰ διδαχθῶμεν. Οὔτε αἱ τραγικαὶ ἐμπειρίαι βίας καὶ ἡ καταρράκωσις τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, οὔτε ἡ διακήρυξις ὑψηλῶν ἰδανικῶν, ἀπέτρεψε τὴν συνέχισιν τῆς βίας καὶ τῶν πολέμων, τὴν ἀποθέωσιν τῆς ἰσχύος καὶ τὴν ἐκμετάλλευσιν τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν ἄνθρωπον. Οὔτε, βεβαίως, ἡ ἰσχὺς τῶν τεχνικῶν μέσων καὶ αἱ ἐκπληκτικαὶ κατακτήσεις τῆς ἐπιστήμης, οὔτε ἡ οἰκονομικὴ πρόοδος, ἔφερον κοινωνικὴν δικαιοσύνην καὶ τὴν πολυπόθητον εἰρήνην. Τοὐναντίον, εἰς τὴν ἐποχὴν μας ὁ εὐδαιμονισμὸς τῶν κατεχόντων αὐξάνεται καὶ ἡ παγκοσμιοποίησις καταστρέφει τοὺς ὅρους τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καὶ εἰρήνης.
Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἀδύνατον νὰ ἀγνοήσῃ αὐτὰς τὰς ἀπειλὰς κατὰ τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου. «Οὐδὲν γὰρ ὅσον ἄνθρωπος ἱερόν, ᾧ καὶ φύσεως ἐκοινώνησεν ὁ Θεός»13. Ἀγωνιζόμεθα διὰ τὸν ἄνθρωπον, διὰ τὴν προστασίαν τῆς ἐλευθερίας καὶ τῆς δικαιοσύνης, ἐν ἐπιγνώσει ὅτι «ἡ ὄντως εἰρήνη παρὰ Θεοῦ»14, ὅτι τὸ ὑπέρλογον μυστήριον τῆς σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου καὶ τῆς κατὰ χάριν θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου ἀποκαλύπτει τὴν ἀλήθειαν περὶ τῆς ἐλευθερίας καὶ τοῦ θείου προορισμοῦ τοῦ ἀνθρώπου.
Ζῶμεν ἐν Ἐκκλησίᾳ τὴν ἐλευθερίαν, ἐκ Χριστοῦ, ἐν Χριστῷ καὶ εἰς Χριστόν. Εἰς τὸν πυρῆνα αὐτῆς τῆς ἐλευθερίας ἀνήκει ἡ ἀγάπη, ἥτις «οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς»15, ἡ ἀγάπη «ἐκ καθαρᾶς καρδίας»16. Ἐνῶ ὁ αὐτόνομος, ὁ αὐτογνώμων καὶ αὐτάρκης, ὁ αὐτοθεούμενος καὶ αὐτομακαριζόμενος ἄνθρωπος περιστρέφεται γύρω ἀπὸ τὸν ἑαυτὸν του καὶ τὴν ἀτομικὴν του αὐτάρεσκον εὐδαιμονίαν καὶ βλέπει τὸν συνάνθρωπον ὡς περιορισμὸν τῆς ἐλευθερίας του, ἡ ἐν Χριστῷ ἐλευθερία ἔχει κατεύθυνσιν πρὸς τὸν ἀδελφὸν, κινεῖται πρὸς τὸν πλησίον, ἀληθεύει ἐν ἀγάπῃ. Τὸ μέλημα τοῦ πιστοῦ δὲν εἶναι ἡ διεκδίκησις δικαιωμάτων, ἀλλὰ τὸ «ποιεῖν τε καὶ πράττειν τὰ δικαιώματα Χριστοῦ»17, ἐν ταπεινώσει καὶ εὐχαριστίᾳ.
Αὐτὴ ἡ ἀλήθεια τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, τῆς ἐλευθερίας ὡς ἀγάπης καὶ τῆς ἀγάπης ὡς ἐλευθερίας, εἶναι ὁ θεμέλιος λίθος καί ἡ ἐγγύησις διὰ τὸ μέλλον τῆς ἀνθρωπότητος. Στηριζόμενοι ἐπ᾿ αὐτοῦ τοῦ ἐνθέου ἤθους δυνάμεθα νά ἀντιμετωπίσωμεν τὰς μεγάλας προκλήσεις τοῦ παρόντος, αἱ ὁποῖαι ἀπειλοῦν ὄχι μόνον τὸ εὖ ζῆν, ἀλλὰ καὶ αὐτὸ τοῦτο τὸ ζῆν τῆς ἀνθρωπότητος.
Τὴν ἀλήθειαν τοῦ «Θεανθρώπου» ὡς ἀπάντησιν εἰς τὸν σύγχρονον «ἀνθρωπο-θεὸν» καὶ πρὸς ἀνάδειξιν τοῦ αἰωνίου προορισμοῦ τοῦ ἀνθρώπου, ἐξῇρε καὶ ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (Κρήτη, 2016): «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ἔναντι τοῦ συγχρόνου «ἀνθρωποθεοῦ», προβάλλει τόν «Θεάνθρωπον» ὡς ἔσχατον μέτρον τῶν πάντων: «Οὐκ ἄνθρωπον ἀποθεωθέντα λέγομεν, ἀλλὰ Θεὸν ἐνανθρωπήσαντα»18. Ἀναδεικνύει δὲ τὴν σωτηριώδη ἀλήθειαν τοῦ Θεανθρώπου καὶ τὸ Σῶμα Του, τὴν Ἐκκλησίαν, ὡς τόπον καὶ τρόπον τῆς ἐν ἐλευθερίᾳ ζωῆς, ὡς "ἀληθεύειν ἐν ἀγάπῃ"19 καὶ ὡς μετοχήν, ἤδη ἐπὶ τῆς γῆς, εἰς τὴν ζωὴν τοῦ ἀναστάντος Χριστοῦ»20.
Ἡ Σάρκωσις τοῦ Θεοῦ Λόγου εἶναι ἡ βεβαίωσις καὶ ἡ βεβαιότης ὅτι τὴν ἱστορίαν, ὡς πορείαν πρός τὴν Βασιλείαν τῶν Ἐσχάτων, κατευθύνει ὁ ἴδιος ὁ Χριστός. Βεβαίως, ἡ πορεία τῆς Ἐκκλησίας πρὸς τὴν Βασιλείαν, ἡ ὁποία δὲν συντελεῖται μακρὰν ἤ ἀνεξαρτήτως τῆς ἱστορικῆς πραγματικότητος, τῶν ἀντιφάσεων καὶ τῶν περιπετειῶν αὐτῆς, ποτὲ δὲν ὑπῆρξεν ἄνευ δυσκολιῶν. Ἐν μέσῳ αὐτῶν ἡ Ἐκκλησία μαρτυρεῖ περὶ τῆς ἀληθείας καὶ ἐπιτελεῖ τὸ ἁγιαστικὸν, ποιμαντικὸν καὶ μεταμορφωτικὸν ἔργον αὐτῆς. «Ἡ γὰρ ἀλήθειά ἐστι τῆς Ἐκκλησίας καὶ στῦλος καὶ ἑδραίωμα...Στῦλός ἐστι τῆς οἰκουμένης ἡ Ἐκκλησία...καὶ μυστήριόν ἐστι, καὶ μέγα, καὶ εὐσεβείας μυστήριον»21.

Ἀδελφοὶ καὶ τέκνα ἐν Κυρίῳ,

Ἂς συνεορτάσωμεν, εὐδοκίᾳ τοῦ σκηνώσαντος ἐν ἡμῖν Λόγου τοῦ Θεοῦ, ἐν ἀγαλλιάσει καὶ χαρᾷ πεπληρωμένῃ, τὰς ἑορτὰς τοῦ Ἁγίου Δωδεκαημέρου. Εὐχόμεθα ἐκ Φαναρίου, ὅπως ὁ σαρκωθεὶς καὶ συγκαταβὰς τῷ γένει τῶν ἀνθρώπων Κύριος καὶ Σωτὴρ ἡμῶν, χαρίζηται εἰς ὅλους κατὰ τὸν νέον ἐνιαυτὸν τῆς χρηστότητος Αὐτοῦ, ὑγιείαν κατ᾿ ἄμφω, εἰρήνην καὶ τὴν πρὸς ἀλλήλους ἀγάπην, διαφυλάττῃ δὲ καλῶς τὴν Ἁγίαν Αὐτοῦ Ἐκκλησίαν καὶ εὐλογῇ τὰ ἔργα διακονίας αὐτῆς, ἵνα δοξάζηται τὸ ὑπεράγιον καὶ ὑπερύμνητον ὄνομα Αὐτοῦ.


Χριστούγεννα ‚βιζ΄
† Ὁ Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρὸς Θεὸν εὐχέτης πάντων ὑμῶν

________________________

1. Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, Λόγος ΛΗ´, εἰς τὰ Θεοφάνια, εἴτουν τὰ Γενέθλια τοῦ Σωτῆρος, Γ’, PG 36, 313.
2.Ἰωάν. ι´, 18.
3. Δοξαστικὸν Ἀποστίχων Μεγάλου Ἑσπερινοῦ Χριστουγέννων.
4. Νικολάου Καβάσιλα, Περὶ τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ΣΤ´, PG 150, 657.
5. Ὅ. π. , ΣΤ´, PG 150, 660.
6. Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, Γ´, α´ PG 94, 984.
7. Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ, Κεφάλαια διάφορα Θεολογικά τε καὶ Οἰκονομικὰ περὶ ἀρετῆς καὶ κακίας, ἑκατοντὰς πρώτη, ιβ´, PG 90, 1184.
8. Ὅ. π.
9. Κολ. α´, 26.
10. Πράξ. δ´,12
11. Ἰαμβικὴ Καταβασία τῶν Θεοφανείων, ὠδὴ Η´.
12. Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, Ὁμιλία εἰς τὴν Ἁγίαν τοῦ Χριστοῦ Γέννησιν, PG 31, 1472-73.
13. Νικολάου Καβάσιλα, Περὶ τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ΣΤ´, PG 150, 649.
14. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Εἰς τὴν πρὸς Κορινθίους Α´, Ὁμιλία Α´, α´, PG 61, 14.
15. Α´ Κορ. ιγ´, 5.
16. Α´ Τιμ. α´, 5.
17. Θεοτοκίον τῶν Ἀποστίχων τῶν Αἴνων 12ης Ὀκτωβρίου.
18. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, «Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως», Γ’, β’. PG 94, 988.
19. πρβλ. Ἐφεσ. δ’, 15.
20. Ἐγκύκλιος τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, § 10.
21.Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Εἰς τὴν πρὸς Τιμόθεον Α´, Ὁμιλία ΙΑ´, PG 62, 554.











Προσφορά εξοπλισμού από την Ι. Μητρόπολη Ιεραπύτνης και Σητείας στην Ένωση Ραδιοερασιτεχνών Κρήτης


Δύο κεραίες και ένα φορητό πομποδέκτη προσέφερε η Ιερά Μητρόπολη Ιεραπύτνης και Σητείας στην Ένωση Ραδιοερασιτεχνών Κρήτης, για την κάλυψη των αναγκών πολιτικής προστασίας της περιοχής Ιεράπετρας και ευρύτερα του Νομού Λασιθίου.

Τον παραπάνω εξοπλισμό ασύρματης τηλεπικοινωνικής κάλυψης παρέδωσε την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος στον Αντιπρόεδρο και εκπρόσωπο της Ένωσης στην περιοχή της Ιεράπετρας κ. Αντώνιο Λιόκαλο, ο οποίος και ευχαρίστησε θερμά τον Σεβασμιώτατο για τη σημαντική αυτή προσφορά της τοπικής Εκκλησίας, η οποία πάντοτε βρίσκεται στο πλευρό όλων των Ραδιοερασιτεχνών, αναγνωρίζοντας την πολύτιμη και σημαντική προσφορά τους. 


www.imis.gr

Χριστουγεννιάτικα κάλαντα από μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ιεράπετρας


Την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος δέχθηκε στο Γραφείο του αντιπροσωπεία μαθητών του 3ου Γυμνασίου Ιεράπετρας, οι οποίοι με τη συνοδεία μουσικών οργάνων απέδωσαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων. Τους μαθητές συνόδευαν ο κ. Ιωάννης Χατζάκης, Υποδιευθυντής του Σχολείου και ο κ. Εμμανουήλ Βασιλάκης, καθηγητής Φυσικής Αγωγής.
Ο Σεβασμιώτατος, ευχαρίστησε τα παιδιά και τους καθηγητές τους, συνομίλησε μαζί τους, τους ευχήθηκε καλή πρόοδο στα μαθήματά τους, καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα, και τους διένειμε ημερολόγια τσέπης και σελιδοδείκτες που εξέδωσε η Ιερά Μητρόπολη για το έτος 2018.


www.imis.gr

Δέματα αγάπης για 622 άτομα από την Ιερά Μητρόπολη Ιεραπύτνης και Σητείας


Την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλος, το πρωΐ ενόψει της μεγάλης εορτής των Χριστουγέννων, διένειμε νωπά κοτόπουλα και τυρί σε 230 οικογένειες και 622 ενδεείς απόρους και νεοπτώχους συνανθρώπους μας, που βιώνουν πιο έντονα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών.
Οι Εφημέριοι και μέλη των Εκκλησιαστικών Συμβουλίων παρέλαβαν τα τρόφιμα που θα διανεμηθούν στους καταγεγραμμένους ανά Ενορία οικονομικά ασθενέστερους συμπολίτες μας, προκειμένου και αυτοί να εξασφαλίσουν τα στοιχειώδη αγαθά κατά τις ημέρες των εορτών. Η παραλαβή πραγματοποιήθηκε το πρωί στις εγκαταστάσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας, για τις Ενορίες της ευρύτερης περιοχής Ιεράπετρας, και το μεσημέρι στην αίθουσα Συσσιτίου του Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Σητείας, για τις Ενορίες του Δήμου Σητείας.
Ειδικότερα, με δαπάνες του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας αγοράστηκαν και διανεμήθηκαν 755 κιλά νωπό κοτόπουλο και 250 κιλά τυρί γραβιέρα, τα οποία μέσω των κατά τόπους Ενοριών να διανεμηθούν σε άνεργους και άπορους συνανθρώπους μας που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σε όλη την Μητροπολιτική περιφέρεια της Ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας. .
Οι Εφημέριοι ευχαρίστησαν τον Σεβ. Μητροπολίτη Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Κύριλλο για τη συνέχιση της φιλανθρωπικής αυτής δραστηριότητας, προστρέχοντας για μια ακόμη φορά να συνδράμει, ώστε τις άγιες μέρες των εορτών του Αγίου Δωδεκαημέρου να μπορέσουν όλοι οι συνάνθρωποί μας να έχουν τα στοιχειώδη για τους ίδιους και για τα μέλη των οικογενειών τους. Επίσης, υποσχέθηκαν ότι, στο μέτρο του δυνατού, θα συμβάλλουν και οι Ενορίες τους, προσθέτοντας στα δέματα αυτά αγάπης και άλλά είδη τροφίμων, όπως ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια, γάλα κ.λπ., στο πλαίσιο της έμπρακτης αλληλεγγύης σε όλους όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα διαβίωσης, λόγω της οικονομικής κρίσης.


www.imis.gr